boops

Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Åremössa i barnstorlek klar,,och lite bilder!

Av Betty Boop - 5 januari 2011 22:57

Har fått fler beställningar på Åremössor       så nu går stickorna varma  


Och så lite myspys bilder på djuren!

    Tiffanie Leker ofta med dom små..kommer bli så Tomt efter dom små grynen!,Hulliganerna,Kissungarna..                  

 
 
Lena

Lena

6 januari 2011 09:04

De är ju så söta dina missar.Jaså huliganerna flyttar snart nudå:)Ja men snart kommer det små nya huliganer till dig.Spännande,spännande,spännande:):)
JAG KOMMER!!!!!!!!MÅSTE FÅ SNOSA OCH PUSSA HIHI!
Förstår att du fått mycket beställningar på mössan.Den är lite egen och fin.Skulle ha beställt en jag med men jag passar inte i mössa hehe.Jo kanske i en sån där ryssmössa haha!
Bror frågade igen om det där med Hammarby igår.Vi vill ju åka dit:)
Fina bilder Lisa,de ser ut att ha det så skönt där i sina bäddar din djur:)
Kram och sticka så det ryker nu hahaha!!!Duktig du!!!!
Hörs!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

6 januari 2011 22:25

Ska svara så gott jag kan då.
Ja det är ett bra tecken att hon blivit bredare i ryggen.Men om hon ska valpa nu den 15 så borde hon bli allt rundare nu.
Jag använder en stor valplåda(den här gråa som jag brukar ha)med höga kanter.Jag tror inte biabädd är så passande i början.Och så brukar jag klippa till en mjuk skön hundfäll i botten på lådan.Alina är så mycket för att krafsa över sina valpar så därför har jag gjort så.Blodpulver kan man köpa och strö över lite på maten.Ge henne valpfoder ca 2 veckor innan valpningen.Och detta foder kan du fortsätta att ge henne och valparna sen.Äggulor och lite A-fil ger jag oxå Alina.Köp hem druvsocker och ge henne det när före valpning och gärna under valpning.Synd att jag inte har kikat på henne för då har jag kunnat bedömt på engång.Men Alina brukar då alltid vara matglad och tröttis när hon väntar.Jag ska gå tillbaka i min blogg och ta fram lite bilder åt dig Lisa.Och fråga så mycket du vill.Förstår att du börjar känna dig lite orolig nu,för så är det ju.Hoppas jag inte glömt någon fråga nu,det här med minnet sörrö det är inte det bästa hehe.Ja vännen det är mycket jobb med detta och mycket att tänka på,ujuj!
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

6 januari 2011 23:07

Kom på en sak till:
Jag brukar aldrig ha något galler runt valplådan.Alina har fått hoppa i och ur som hon vill.De första 2 veckorna ligger mamma nästan hela tiden med sina valpar.Men sen börjar de lämna sina valpar mer och mer.Jag(för min del)har lite svårt för de här kompstgallren.Nästa gång jag ska ha valpar ska jag köpa en riktigt säker valphage.Den har man väldigt stor nytta av.Kalktabletter kan du ju oxå köpa och ge henne nu.Eller någon slags vitamin.De säger att det inte behövs,men jag köpte det ändå:)

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

7 januari 2011 08:27

Godmorgon!
Här har man nyss vaknat.
På vilken dag parade du Luvan?hur många gånger?Vilket datum?Så kan jag räkna ut när bebbarna kommer.Ja det är dyrt med en valphage.
Blodpulvret kom jag inte ihåg vad jag köpte.Men de flesta djurbutiker har väl de tror jag.Egentligen så vet jag inte om det ÄR så viktigt med det.
Det här med eget rum till valparna är nästan ett måste för mig:)Jag vet vad jag har de.Och det får leka och utvecklas på en stor yta.Dessutom ligger man ju ganska så ofta raklång själv på golvet och gosar med de,hehe!
Ha en bra dag!
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

7 januari 2011 11:23

Jag fick det till den 17 Januari.Parade du henne på den tionde löpdagen eller senare?Parningen låter perfekt.Vi håller tummarna nu för Luvisen!!!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Vicke

Vicke

9 januari 2011 07:58

vad kul för dig

http://animeraigimp.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Boop - 1 januari 2011 01:02

                Fläskfile,Potatisgratäng,Sallad och Marängswiss.. Gick vilt Till Med Gräddspritsen som Natta spritsade på både mej o Rassel! hihi      Lite tok får man göra på Nyår!      Grädden RASADE Ifrån Min kind ner HIT!!! Hm.....

Av Betty Boop - 30 december 2010 22:24

Hallå där! och Gott slut på er!   Igår var vi bjuden på middag hos Tobbe o Tess det var jättetrevligt o mysigt hos dom!     Här busar deras Sandy i snöhögen!       Medans Husse Tobbe skottar!  En fin tomte har dom på ute väggen!      ...

Av Betty Boop - 29 december 2010 23:51

viiisst dom är SÅKLART Fortfarande söööööta o gooosiga!                  MEN...Ena Riktiga GRAN HULLIGANER!!!   Det syns knappt på bilden men på en av grenarna är *skrållan* Och *Farbror Melker tar sej ett Kabb på Kulgirlangen!   ...

Av Betty Boop - 28 december 2010 12:35

   .♥♥♥Tänk...OM Man vore en *SNÖBOLL*.. Födas genom Kramar, Flyga genom Livet... För att till sist träffa den man SMÄLTER för...♥♥♥            ...

Av Betty Boop - 27 december 2010 01:07


       ...

Ovido - Quiz & Flashcards